Обяви

Мотиви към проекта
Относно: изменение и допълнение на Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Сунгурларе, приета с Протокол №30 от 31.01.2014г. от Общински съвет Сунгурларе

Причини, които налагат промяната:
На 31.01.2014г., на основание чл.22 от Закона за управление на отпадъците, във връзка с чл.22, ал.2 от ЗМСМА, Общински съвет – Сунгурларе прие Наредба за управление на отпадъците на територията на Община Сунгурларе.
В Европейската харта за местно самоуправление е постановено, че същността на местното самоуправление е правото и реалната възможност местните общности да регулират и управляват в рамките на закона, на тяхна отговорност и в интерес на населението на общината, съществена част от обществените дела, а обхватът на правомощията на общините трябва да бъде максимално широк, начините за тяхното упражняване, изградени на основата на широка автономия, съчетана с наличието на средства за осъществяване. Общинските съвети при издаване на наредби определят съставите на административните нарушения и съответстващите на тях наказания, предвидени в Закона за местното самоуправление и местната администрация.
Общинските съвети издават нормативни актове, с които уреждат съобразно нормативните актове от по-висока степен обществени отношения с местно значение Материалната компетентност на издателя на административен акт е условие за валидността на акта. Правомощията на административния орган следват от закона, като независимо от това, че съобразно разпоредбата на чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА общинските съвети в изпълнение на своите функции могат да приемат наредби, то регулираните с тях обществени отношения следва да бъдат регламентирани съобразно нормативните актове от по-висока степен – чл. 76, ал. 3 от АПК. Казано другояче, общинските съвети могат да приемат подзаконови актове, в случаите, когато нормативните актове от по-висока степен предвиждат подобна възможност / арг. чл. 75, ал. 2 от АПК/.
Общинските съвети при издаване на наредби определят съставите на административните нарушения и съответстващите на тях наказания, предвидени в Закона за местното самоуправление и местната администрация.
Наредбата приета на основание чл.22 от ЗУО урежда както задължителните по закон изисквания, така и местните отношения свързани с екологосъобразното управление на отпадъците, задълженията на физическите и юридически лица, дейностите свързани с опазване и поддържане на чистотата. За да се спазват изискванията разписани в Наредбата за управление на отпадъците е нужно да се осъществява и ефективен контрол, изразен в съставяне на констативни протоколи с предписания и актове за установяване на административни нарушения.
Във връзка с горното и с цел постигане на ефективно прилагане на Наредбата за управление на отпадъците и поддържане на чистотата на територията на Община Сунгурларе е необходимо да предвидени административно-наказателни разпоредби да бъдат съобразени с тези, предвидени в закона.

Цели, които се поставят с промяната на Наредбата
Целта на Наредбата е да урежда обществените отношения, свързани с екологосъобразното управление на отпадъците на територията на Община Сунгурларе с цел предотвратяване, намаляване или ограничаване вредното въздействие на отпадъците върху човешкото здраве и околната среда. Същата регламентира задълженията на физическите и юридически лица, относно дейности свързани с управление на отпадъците и опазване и поддържане на чистотата. Предложеното изменение гарантира спазването на законовите разпоредби.

Финансови средства, необходими за прилагането на Наредбата
За прилагане на измененията в Наредбата не е необходимо разходването на бюджетни средства.

Очаквани резултати
Резултатите, които се очакват от прилагането на Наредбата се свеждат до постигане на целите, наложили приемането на същата.

Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз
Предлаганата промяна на Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Сунгурларе се приема на основание чл. 21, ал. 1, т.13 и т. 24 и ал.2 от ЗМСМА, чл. 8, чл.10, ал.2, чл. 11, ал. 3 и чл. 15, ал. 1 от ЗНА при спазване изискванията на чл. 26 и чл. 28 от ЗНА и чл. 76, ал. 3 от АПК, и чл.22 от Закона за управление на отпадъците. Същата е в съответствие с чл.3 от Европейската харта за местно самоуправление.

Предложения по проекта могат да бъдат депозирани в Община Сунгурларе, както и на следните електронни адреси: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. в срок от 17.07.2017г. до 17.08.2017г. включително.

ПРОЕКТ

НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СУНГУРЛАРЕ

§ 1. Отменя се Чл.12.
§ 2. Раздел ІІ – Административно наказателни разпоредби се променя, както следва:

РАЗДЕЛ ІІ
АДМИНИСТРАТИВНО - НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл.45. (1) Наказва се с глоба от 300 до 1000 лв. физическо лице, което:
1. изхвърля отпадъци на неразрешени за това места;
2. предава отпадъци на лица, които не притежават разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО в случаите, когато такива се изискват;
3. не предаде излязло от употреба моторно превозно средство на площадки за съхраняване или в центрове за разкомплектоване;
4. изхвърля масово разпространени отпадъци, обозначени с маркировка за разделно събиране, в контейнери за смесени битови отпадъци и в съдове за събиране на отпадъци, поставени в имоти - публична държавна или общинска собственост, или ги смесва с други материали или отпадъци по начин, затрудняващ тяхното последващо рециклиране или оползотворяване.
5. изхвърля битови отпадъци в съдове за разделно събиране;
7. обръща, нарушава целостта, естетическия вид и/или запалва съдове за събиране на отпадъци.
(2) За явно маловажни случаи на административни нарушения по ал. 1, т. 1 и 4, установени при извършването им се налагат на местонарушението глоби в размер от 10 до 50 лв. срещу издаване на фиш по реда на Закона за административните нарушения и наказания.
(3) При повторно нарушение по ал. 1 се налага глоба в размер от 600 до 2000 лв.;
Чл.46 (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 1400 до 4000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което:
1. изхвърля неопасни отпадъци на неразрешени за това места;
2. нерегламентирано изгаря или извършва друга форма на нерегламентирано третиране на неопасни отпадъци.
(2) Наказва се с имуществена санкция в размер от 10 000 до 50 000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което:
1. изхвърля опасни отпадъци на неразрешени за това места;
2. нерегламентирано изгаря или извършва друга форма на нерегламентирано третиране на опасни отпадъци.
(3) При повторно нарушение се налага имуществена санкция, както следва:
1. по ал. 1 - в размер от 2800 до 8000 лв.;
2. по ал. 2 - в размер от 20 000 до 100 000 лв.
Чл. 47. Наказва се с имуществена санкция в размер от 5000 до 10 000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което възложи или извършва строителни или монтажни работи или премахване на строежи без наличие на план за управление на строителни отпадъци в случаите, когато такъв се изисква по чл. 11, ал. 1 от ЗУО;
Чл. 48. (1) Нарушенията се установяват с административен акт на длъжностни лица, определени от кмета на общината.
(2) Наказателните постановления се издават от кмета на общината или упълномощено от него лице.
(3) Установяване на нарушенията, издаване, обжалване и изменение на наказателните постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания и АПК.